Novel Tuan Ziyad: Forbidden Love karya Bellesa

RediksiaRabu, 7 Februari 2024 | 20:56 WIB
Novel Tuan Ziyad Forbidden Love karya Bellesa
Novel Tuan Ziyad Forbidden Love karya Bellesa

DIKSIA.COM - adalah salah satu jenis karya sastra yang banyak digemari oleh para pembaca. bisa memberikan hiburan, inspirasi, dan pengetahuan bagi pembacanya. Salah satu novel yang sedang populer di kalangan pembaca adalah novel : Forbidden Love karya . Novel ini bercerita tentang kisah cinta antara Redza dan Zya yang penuh dengan konflik dan ketentuan.

Novel : Forbidden Love adalah novel yang ditulis oleh , seorang penulis muda yang juga aktif di platform . Novel ini pertama kali diterbitkan oleh pada tahun 2020 dan mendapat sambutan yang baik dari para pembaca. Novel ini juga telah diadaptasi menjadi web series yang ditayangkan di .

Detail Novel Tuan Ziyad: Forbidden Love

Berikut adalah detail novel Tuan Ziyad: Forbidden Love yang perlu kamu ketahui:

  • Judul: Tuan Ziyad: Forbidden Love
  • Pengarang: Bellesa
  • Genre: ,
  • Bab: 44
  • Bahasa: Bahasa Melayu
  • Penerbit:
  • Peringkat: 4.5/5 bintang di Goodreads

Sinopsis Novel Tuan Ziyad: Forbidden Love

Novel Tuan Ziyad: Forbidden Love mengisahkan tentang keputusan Redza dan Zya untuk berkahwin bukan hanya sebab saling mencintai. Tapi ada lagi sebab lain. Redza mahu menyingkirkan sikap buruknya. Dan, Zya pula ingin bersama Redza untuk menutupi kisah silamnya.

Redza adalah seorang anak tunggal kepada Tuan Ziyad, seorang usahawan kaya dan berpengaruh. Redza mempunyai sikap yang sombong, angkuh, dan suka berfoya-foya. Dia tidak pernah serius dalam hubungan cinta dan sering menggoda wanita. Zya adalah seorang gadis yatim piatu yang bekerja sebagai pelayan di sebuah restoran. Zya mempunyai kisah silam yang menyakitkan dan menyimpan rahsia besar yang tidak diketahui oleh sesiapa.

Suatu hari, Redza dan Zya bertemu secara kebetulan di restoran tempat Zya bekerja. Redza terpikat dengan kecantikan dan kebaikan hati Zya. Dia pun mencuba untuk mendekati Zya dengan cara-cara yang tidak sopan. Zya yang tidak suka dengan sikap Redza menolaknya dengan keras. Namun, Redza tidak mudah menyerah dan terus mengganggu Zya.